Hoe zit een leren motorpak juist?
Kleine details maken een groot verschil...
Het ontwerp van alle 4SR-motorpakken is gebaseerd op jarenlange ervaring op racecircuits, talloze valpartijen en feedback die we krijgen van professionele racers. Deze waardevolle inzichten worden toegepast op de eindproducten voor onze klanten. En omdat we ernaar streven uitsluitend topfunctionele pakken te produceren, zijn al onze motopakken identiek. Daarom hebben we geen verschillende uitrusting en prijsklassen voor productiepakken. Eén die werkt, is beter. Gewoon dezelfde kwaliteit voor iedereen.
4SR FABRIEKSRIJDER = 4SR-KLANT
POLS: ZACHT, DUN EN KORT Dat is precies hoe een pols er correct uit moet zien op een racepak. Daarom is de mouw bij 4SR-pakken altijd korter en eindigt met een dunne manchet van aramide-stretch. Een dergelijke afwerking maakt vrije beweging van de pols mogelijk, en zoals u zeker weet, is het de pols die de motorfiets bestuurt |
|
FLEX PANEEL BOVEN DE KNIEBESCHERMER Boven de kniebeschermer is één van de flexibele panelen (lederen accordeon) vastgenaaid. In staande positie is dit paneel samengetrokken. Bij het zitten op de motor rekt het paneel mee zodat de kniebeschermer altijd in de juiste positie kan zitten en de kniebuiging zo comfortabel mogelijk is. Beweging zonder beperkingen is de basis voor veilig en snel rijden. |
|
ERGONOMISCH GEVORMDE KNIE De perfecte vorm van de knie van het pak zorgt, naast comfortabel rijden, voor de fixatie van de beschermer tijdens beweging en bij een val. Om deze reden bestaat de broekspijp uit verschillende segmenten. Het leren deel, dat gevormd is naar de knie, en de flexibele, aramide stretch in het achterste deel van de broekspijp zorgen voor flexibiliteit. |
|
ACHTER FLEX PANEEL Het grootste flexpaneel van het 4SR-pak bevindt zich in het taillegebied. Hierdoor kunt u gemakkelijk op de motorfiets leunen, omdat deze zich bijna kan verdubbelen in lengte. Ook bij het overbrengen van gewicht en het snel veranderen van richting van de motorfiets zijn het lumbale flexpaneel en zijn functie cruciaal voor een gevoel van vrijheid en volledige bewegingsvrijheid. |
|
BEENLENGTE Het motorpak hoort in de laarzen, dus de broekspijpen moeten zo kort mogelijk zijn en de onderzoom zo smal mogelijk om niet in de motorlaarzen te drukken. De juiste lengte van de broekspijpen kan eenvoudig worden gecontroleerd in de rijpositie op de motor. |
|
STRETCH IN HET KRUISGEBIED Om de motorfiets goed te kunnen besturen, is het nodig om gewicht over te brengen. Een voorbeeld van een basisbeweging is het uitzitten in een bocht en daarom wordt er bij het kruis een elastisch materiaal gebruikt. Dit onderdeel mag echter niet uit meerdere stukken bestaan, omdat de verbindingsnaden de bewegingsvrijheid van de berijder zouden beperken. Om ervoor te zorgen dat beweging in welke richting dan ook niet wordt beperkt door naden, gebruiken we één groot stuk aramide stretch. Dankzij het naadloze ontwerp is beweging en gewichtsoverdracht op de motorfiets een waar genot |
|
GEVORMD LICHAAM, MOUWEN, BROEKBEENEN EN SCHOUDERS De snit van het pak is ergonomisch aangepast aan de positie op de motorfiets en daarom zijn de broekspijpen, het lichaam, de mouwen en zelfs de schouders voorgevormd. Daarom voel je je altijd het beste achter het stuur in je pak. |
Nu weet je hoe het moet passen en hoef je alleen nog maar een lederen pak uit onze > e-shop < te kiezen.